Leila Mirzakhani / VI 2024



Leila Mirzakhani born in Tehran in 1978, has lived in Italy since 2005. She graduated in 2004 in painting from Tehran University of Art, she then continued her studies at the Academy of Fine Arts in Rome where she graduated in graphic art.

Her work is a ritual process, which like a quiet mantra leads us to a reflection on our being present, on our continuous losing and finding ourselves. And it is in these actions that we realise the importance of each passing moment and are able to rediscover our personal identity. Most of all, blue is the colour that allows us to sink into this calm inner search and reflection.


Leila Mirzakhani nata a Tehran nel 1978, vive in Italia dal 2005. Si è laureata nel 2004 in pittura all'Università d'Arte di Tehran, per proseguire i suoi studi presso l'Accademia di Belle Arti di Roma dove si è diploma in grafica d'arte.

Il suo lavoro è un processo rituale, che come un quieto mantra ci porta ad una riflessione sul nostro essere presenti, sul nostro continuo perderci e ritrovarci. Ed è in queste azioni che ci accorgiamo dell'importanza di ogni attimo che trascorre e siamo in grado di ritrovare l'identità personale. Il blu è più di tutti il colore che ci permette di sprofondare in questa calma ricerca e riflessione interiore.